on Monday 28 November 2011



 Indonesia – Maluku – Gunung Api island

Ha mar a kozelbe vagyok miert is ne uszkaljak egyet a vulkan elott. Kerdezoskodtem is egyet kettot a hotelnel es par masik turistavadasz,penz ehes emberkenel akik a csupan 800m-es tavot csonakkal akcios aron csupan 20$ ert kinaltak. Ekkor jutot eszembe, h en csore diak vagyok es ep itt tanulom a nyelvet, hat miert is ne hasznaljam ezt ki. Le ugrottam a kikotobe es az elso csonakos oreg bacsit megfiroltam, h 5$ vigyen ki.
Elso megalonk a vilagito torony volt ahol rengeteg szep koral, szines halak es baromi klasz narancs – lilla see squirts-ok vartak.

Ennel mar nem is lehet jobb a napom, gondoltam en!

Uszkalnek vissza a csonakomhoz mikor egy furcsa jelenseget veszek eszre. Az osszes hal, kicsi es nagy egy vonalban spurizik azonos iranyba. Az aramlatot kovettek ami a haltapot sodorta, gondoltam en a sos viztol kiszaradt agyammal. Persze,h nem volt igazam es erre akkor jottem ra mikor a capali 3m-re uszot el elottem a halacskak utan :)

Ennel mar nem is lehet jobb a napom, gondoltam en!

Pihengetek a csonakban mikor Sargaszakal kapitany horgos tajszolasaval felkialt, h:
- Umpa-Lumpa!
- Mivan? Umpa-Lumpa?
- Yeeee… Umpa-Lumpa!
- Milyen Umpa-Lumpa?
Sargaszakal mutat a nagy tengeri messzisegbe, majd a horizonton eszre vettem en is, h valami fekete folt ugral kifele a vizbol. Es lon vilagossag! Sargaszakal nem azt mondta,h Umpa-Lumpa es nem a csokit imado torpekrol beszelt hanem azt mondta,h umba-lumba ami indonezul delfint jelent. 
Huuu de jo milyen klasz,sajna kicsit mesze vagyok de azert igy is elmeny delfint latni. Ez jart a fejemben de szerencsemre Sargaszakal nem volt halveru es mar inditotta is a motort es irany utanuk!
Na es,h milyen erzes mikor a csonak mellet ugralnak a delfinek? es milyen latvany mikor a csonak ora elott mind ket oldalt egy-egy delfin szinkron ugrast hajt vegre? es milyen erzes mikor beugrasz a vizbe es csak par mettere van toled a delfin?
Mocsok leszek es nem mondom meg, talald ki!

Ennel mar nem is lehet jobb a napom, gondoltam en!

Miutan kenyetlen voltam a boldogsag skalamnak uj hatarokat szabni, iranyt vettunk az uj lava fele. Bar a koralok itt nem voltak olyan szinesk viszont meg igy is szep latvany volt. Ez a koral zatony a vulkan 1988as kitorese utani megkovesedett lavara notte ra magat.
1,5m-es bumphead halakat es szines vizi kigyott lattam.



 













Ez lenne a sziget szelen maradt lava



Ez a minisziget korul buvarkodtam es lattam a capalit