on Friday 26 November 2010


Augusztus 20-an repultem Pestrol-Kievbe majd atszalassal Bangkokba. Hat az utazas vmi 20ora korul volt es a seggem puhabra potyolodot mint vmi olcso puding azon a fapados uleseken.Egy olcso ukran legitarsasaggal utazatam (ha van $ ne ted ezt soha). Mikor megkerdeztem a styuardeszt h miaza fekete kendo ami lelog a szarnyrol, netan gyaszolunk vkit? csak anyit mondot h az a biztonsagi szigetelo szallag.
Na mindegy, eppsegben (az esely ere kb 11%volt) megerkeztem Bangkokba de persze mival szar a gep legnyomaskiegyenlitoje v micsoda ojan fejfajasom volt h aztkivantam inkabb egy 12 vagonos vonat szerelveny ment volna at a fejemen.
Az elso benyomasom Bangkokrol: KIBASZOT BUDOS!!! de hozzaszoksz 2-3 nap allat.
Mivel nem a kozpontban szaltam meg volt lehetosegem betekinteni a taj emberek mindennapi eletebe.Egy igazzi kultur sokkkk volt ez nekem, de nagyon nagyon tecet.A szuk es forgalmas kis utcakon minden 3-4haz egy olcso kajalda es mindenhol vmit arulnak vagy javitanak. Tele van nyuzsgessel meg a legkisebb kis zsakutca is.

Tuc-tuc (magyarul tuk-tuk).
Kis tavon olcsobb mint a taxi,viszont van 1 cseluk!
40bhatert (4ron)tobb mint egy orat furikazott velunk a csavo,
de be kellet mennunk egy oltonyoshoz szetnezni
mert o ezert egy csomo benzin bont kap.
Kesobb egy masik felajanlotta egy kis alkudozas utan,h elvisz INGYEN.
De nem mentunk bele mert csak elbasszak az ember idejet.

Naes az emberek?! BAMULNAK BAMULNA BAMULNAK mert feher faszi vagyok!!! Nem volt ojan ember aki ne bamult volna meg. Ugy ereztem magam mint vmi sztar (de hidjetek el, hogy nem akrok star lenni soha!).
Az elso reggelimet egy tipikus azsiai kajaldaban fogyasztottam volna ha meg tudtam volna enni. A kajalda annyibol alt ,h volt egy nagy asztal kint az utcan amire kiraktak egy rakas kajat, odamentem es mutogatam: ez &ez&ez kell. Jol ra is basztam, rohadt ehesen zabaltam mint egy majom es egyszer csak elfogot vmi furcsa melegseg majd elvorosodtem es jott az a feledhetetlen erzes: mintha csiliszoszt csepegtettek volna a szemembe, meg a talpamat is csipte nem h a pofamat!Eletemben nem ettem meg ijien csiposet.De nagyon funny volt, nem nekem hanem az embereknek az utcan akik lattak h eszem azta merget (meg volt a heti nagy pojen a szamukra).
Amugy a kaja nagyon fincsi (ha megkered oket h neadjanak csiposet) es olcso.Az utcan kis bodekat is talalsza mik egy biciklire vannak epitve, ezekben kajakat vagy innivalokat arulnak.En kiprobaltam egy jeges tejat a recept a kov: konzerves kokusz tej, fekete v zold tea koncentratum, 3dl fojekony cukor,1-2 ismeretlen osszetevo es jeg. Ihatatlanul edes, rosszul is voltam tole annyira edes volt, deaztan beleontottem egy 1,5l vizespalackba azta 5dl teat+1l viz es turheto lett az ize.
Kaja arak: 3-4ron egy kajalas, na ezert ne varj egy feldisznot, de az adag atlagos meretu (ami szamomra kicsit jelent de egy normal embernek valoszinuleg eleg).
Az utcan nekikek aruljak a palcikara szurt halt,hust,polipot,husgolyokat stb , kivalasztod es eloted minigrillen megsuti majd belerakja egy zacsiba amibe vmi szoszt ontenek.
Bangkok tele van gyonyoru es regi Buthista templomokkal, a leghiresebbek es szebbek:

The Grand Palace (terulete 218,400m2): ez egy oriasi templom komplexum


A Grand Palace elott


Az egyik Budhista templom a sok kozul



Joarc mi?

Pozolas  a Joarcokkal

Ez az egesz 28karatos aranybol van. 
Najo nemis, de azret klasz.






The Golden Mount: egy mesterseges dombra epult templom sok arany diszitessel. A domb tetejereol gyonyoru kilatas nyilik a varosra es a templom talalhato melyet egy arany szinu kupola diszit.

A klasz kilatas.

 Felfele menet tele van harangokkal.
Jo veluk szorakozni

Sok harangot a templom abrajaval diszitenek.

A teplom kozepen egy kis szentej van kialakitva Butha szamara, aminek 4 bejarata van.

A kupola.
Indonezul Stupanak nevezik ezeket a Buthista kupolakat,
hasonlok vannak Borobudurban is.



Wat Pho (80000 m2): az egyik elso maszazs iskola, meg ma es mukodik. Ez is egy komplexum es a fo templomban egy fekvo butha van ami vagy 46m hosszues 15m magas

Egy kis izleses tavacska fakkal a kozepen es par padal melete



A naygfeju fekvo Butha

Megszagoltam de nem volt anyira budos mint amekora
  



Masszazs leckek.
Engem itt megtanitottak kezrateteles melnagyobbitasra. 
(Ha jo no vagy ingyen is valalom)

 Ez mar nekem is perverz

Dusit: oriasi alo buddha ami 32m magas.
Ha itt szabadon engetsz egy par madarat kivantatsz egyet es teljesulni fog.
A madarakat a bejarat elott aruljak 10ron.Miutan elengeded oket nem repulnek messze mer le van csipve a szarnyuk igy majd konnyu oket elkapni es meg1x eladni.

 A madarkaim



Szerzetes: - brruu braa trotyyyy                                                                   
Remi: -halod kanarikam ne fingj az oromala mert eros vagyok mint Popey!!

Egy buthista szerzetes.
Amugy eleg pofatlanok.
Penztkert a templomnak adtunk is neki es megkertuk,h csinaljuk egy kepet vele.
Persze igent mondot,utana penzt kert meg1x.


Vasarnapi piac: baszot nagy, legalabb 5x akkora mint az egesz ocskapiac. Itt mindent megtalalsz, olcso e sjo minosegu trikko(15ron), sejem sal, pezsma, olajban sult bogarak es kukacok, fantasztikus seafood kajak, a vilag legfinomabb kokuszbol keszult hazi fagyija....

Van fedet es fedetlen resze is

Ez a hely nagyon tetszett. Mindenfele szaritott es edes tengeri halakat herkenyuket arultak.
Meglepodtem de az edes halfillecsipsz nagyon fincsi.




Balrol jobbra: 
Sultduci kukac- ez a leggfincsibb
Kozepes meretu sult saska
Hoszsukas sult kukac - nem igazan izlet
Extra nagy sult szocske - a labait csak masnap reggel tudtam kiszedni a fogam kozul.


 Megegyem v neegyem ez itt a kerdes?!

 Sult bebicsibe. Kene mi?

Valoszinuleg a vilag leggfincsibb fagyija. Az olasz fagyik elmehetnek a ... melete.
Kokuszbol es mogyibol keszult hazifagyi, nagyon kremes. Hiaaaaaaaanyzik!!!!


 Egy Park ahol kinai templomok meg kinai stilusi epuletek es park volt:



 Igen ez egy dobb.



Partyzas Bangkokban: Eleg jo, jokk a clubbok es tele van sok szep csajjal VISZONT:
bulizunk egy lightos clubban es 1xcsak hiv a termeszet. Ok meg is talalom a budit, bemegyek es tele van securitysekkel akiknel nagy walky-talky, buzi szekus szerko meg gumibot volt. Minden 2 meteren alt 1 ijen faszi uh megprobaltam egy olyan hugyoart valasztani amelyik mellet epp nincs egy balik.Kiveszem,ellazulok (kicsit nehezen, mert nem szeretem ha melletem alnak ijenkor) , mar jon is a faradt olaj mikor ramjon a halal felelem! A faradt olaj lealt es a reszeg voros pofam 1/1000ms allat atvaltot falfeherre. Gyorsan donteni kell, mit tegyek? egy Karav-Magas konyoklessel baszak hatra v forduljak meg teljesen kilogo poccsel? v inkabb csak afejemet forditsa meg mosolygos pofaval?!
Hat csak a fejemet forditottam, de nem mosolygos pofaval az biztos, mert az egyik sekus epp maszirozta a hatamat mikozben probaltam volna hugyozni.Meg sosem voltam ilyen buzis es kinos szituban!
Vegul kiderult,h ezeknek ez a dolguk, de nekem ez akkor is tul sokkkkk!!!!


Durian zabalas Bangkok utcain. Tipikusan labszagu es edes.


Gonosz polip a Spongya Bobbol: -Jaj nagyfeju Popei negyemeg kerlekszepen, egyel spenotot!
Utalom a leveseket, de ezt azert megettem.


Az egyik legjobb kaja volt amit itt ettem!Teszta mogyoro 
darabkakal ropogos + ropogos rugy + 1 zoldhagyma
es koktelrakocskak.



Itt a rizses zoldseges verzio, nyaaaamyyy

Eletem elso Sushija.(es legolcsobb is egyben) 50bani/db. Jo mi?
 
  Naeste bekapnad?

 Most is erzem az izet a szamban.hmmmm


Asiai fagyi: mindenfele gyumolcs + par szines erdekes zselecske
+ daralt jeg + fincsi szirup + mogyi.
Klengkeng. Hasonlit az alaga es az ize a Lichyhez de fincsibb.


 Nekerdezd h holvolt holnevolt. Menemlexem.

 1-2hatterkep a csaladnak: