on Monday 24 January 2011




Malang kozpontja, Alun Alun park

Ez az a varos ahol 1evig tanulok. Mikor meghalottam ,hogy ide raktak azt se tudtam,h hol van. Fasza mert en Balira akartam menni.Na mindegy. Szomoru is voltam,h ide kerultem mert nem messze malangtol van egy nagyobb (4millios). Aszontam magamrol,h mekkora 1 szerencsetlen balek vagyok.
Persze csak addig amig meg nem erkeztem Malangba.Repcsivel jottem Jakartabol es mikor mar kozeledtunk a varoshoz az ablakon lattam,h ahova csak nezek vulkanok vannak. WOOOOWWW Klasz!
Epp landolunk, kinezek es egy vietnami haborus v egy kubai drogcsempesz filmben erzem magma mert a repuloter nem alt masbol csak egy oriasi zold mezo a szelen teles-tele kokusz es bananfakkal!
Osszehasonlitva Malangot Surabayaval (a kozeli nagyvaros) , Yogyakartaval (java kulturalis varosa) azt hiszem,h az eggyik legjobb javai varosba kerultem. Nem egy kulfoldi diakkal talalkoztam mas javai varosokbol es mind irigykedtek, hogy milyen jo nekem itt.
A varos forgalmasabb reszei izlesesen kis zold ovezettel vannak diszitve. Palmafak, ananaszafa meg sok mas exotikus noveny.Es ami a legjobb,h sokkal magasabban fekszik mint a tobbi varos,tehat itt nincs az a dog meleg. Az atlag homerseklet 30 celsius.A szaraz evszakban altalaban 30-33kozott (mas indo varosokban 40 felet szokott lenni) es most az esos evszakban 25-30kozott.Estenkent lehul neha 20ra is.
Na es a vulkanok? Hat pontosan 6 vulkan veszi korul a malangot amibol mar csak 4 aktiv. De nem voltak hujek akik alapitottak a varost mert pont egy olyan helyen fekszik,hogy hiaba tornek ki a vulkanok nem a varos iranyaba folynana a lava. Csak a korolottunk levo kisvarosok es faluk populacioja halna ki.De az meg kit erdekel?!
Viszont a hamu az ide is eler. Utoljara 2010 nov 23-25 volt egy kis hamu a varosban mikor a Bromo aktivalta egy kicsit magat.
Neha foldrengesek is vannak.Erkezesem utan kb 2-3 hetre volt is egy.Bemegyek az osztalyterembe beszelgetunk a tanarnonkel es egyszser csak…………. kerdi ,h tegnap ereztem-e a foldrengest? Hat nem :P
Az UM egyetemen tanulok, kicsit nagyobb mint a varadi alami egyetem. De ez itt csak egy kozepes meretu egytem ,a legnagyobb malangi egyetem akkora mint othol egy kisebb falu.
Attol fugetlenul,h az egyetemem kicsi en nagyon meg vagyok elegedve aval amit nyujtanak. A tanarnonk nagyon erti a dolgat mert mar 15eve csak kulfoldieknek tanit indonez nyelvet.
Mivel kulfoldi diak vagyok es ez egy kuriozum erefele majdnem minden egyetemi unnepsegre eloadasokra kulon meghivot adnak. Amit szeretek ezekben,hogy bar a szovegelest nem ertem es dog unalmas szamomra de mindig van ajandek es ingyen kaja.




Ideiglenes szalasom

Kis kertem

Szobam

Indonez stilusi WC.

Hazialat a klotyoban

Juan Venezuelabol. O volt lakotarsam es osztalytarsam egyben. A csavo teljesen lokodt volt! Egyszer elmeselte,h oxigen nem letezik, evel a huje elmeletel csak a tudosok probalnak minket butitani.
Altalaban 21-03ora kozott a haz elott gitarozot v furujazot(amig egyszer meg nem ilyedt egy kislany szellemetol),vagyis inkabb csak probalt mert kb ugy jatszot rajtuk mint en. Reggel 6-7 Yoga, ami abbol alt,h kitart kezekkel porgot mig el nem szedul es utana egy labon probalt alni par masodpercig. Aztan vmi miszionarius pozban valo szexeleshez hasonlo mozdulatokat csinalt a foldon.

Idul Fitri unneplesere voltunk meghivva. 
Az est fenypontja mikor Juan baratom eloadta a kajalas utani baszos yoga figurajat.

Tradicionalis Padang(szumatrai) kaja.

A malangban tanulo kulfoldi diakok reszere osszehozot unnepseg. Az egyik szepkislany volt olyan kedves ,h tancolas kozben  felvitt a szinpadra es arra kert, h tancoljak vele. Mintha ugy vagnam a javai tradicionalis tancot.





 Na es a fincsi kaja. Foldimogyi, palacsinta(marnemtom mivolt benne), edes burgonya(tenyleg edes,olyan mint vmi gyumolcs) es ropogos tekercs zsenge bambusszal es zoldseggel toltve.