on Monday 31 January 2011









A saman es a furujaja.

A javai emberek nagyon hisznek az osi mesekben, legendakban , fekete magiaban es plane a szellemekben. Mind a mai napig vannak hivatalos samanok akiket az alam elismer es tisztel.
Lehetosegem volt meglatogatni egy ilyet, aki meselt a szelemek es a javai emberek kozti viszonyrol, a tenger kiralyarol, a szultanrol(mar csak Yogyakartanak van szultanja) es annak feladatarol. Kesobb egy kehelybe ontot ivovizet amit egy fustologteto felett mozgatott es imatkozott azert,h ha en azt a vizet megiszom erosebb legyek es ne kapjak el tobbet semilyen betegsegett. Ez egy kicsit vicces volt mert miutan megittam 2 napra ra jomegfaztam :P
De ez nem minden mert kaptam tole egy kis “viragot” ami olyan volt mint egy kis illatos puca, amit ha magamnal hordok megbolondulnak ertem a csajok!!! WOOOWWW SEXYYYY!!!
Kesobb gamelanon is jatszhattam (helyi tradicinalis hangszer) es eloadtak nekunk a hires lotancot, de sajnos transzba eses nelkul. A lotanc abbol all, h fiatal sracok a labuk kozott egy papir v borbol keszult lovacskaval ugrabugralnak, majd transzba esnek es a szellemek belejuk koltoznek. Ilyenkor a szelemek arra kesztetik a tancost,h viragot, poharat vagy torot uveget egyen. Sajna ezt a reszet meg nem lattam a tancank, csak fontos unnepeken szoktak eloadni.



Ebben a szobaban tartotta a "szent" targyakat






A  denszing

 Kris, a javai tor.


Tradicionalis maszkok


Na kivan a zsakban?