on Saturday 27 August 2011

























Indonesia – North Maluku – Halmahera

A kb 350km hosszusagu sziget nem valami surun lakott terulet. Sok faluhoz nincs is ut,csak csonakkal lehet oda jutni vagy jungelturaval.
A jungelben laknak a nomad Togutil torzsek akik mai napig vadaszatbol es gyujtogetesbol elnek.
A sziget partjain van egy par elsujedt WWII japan hajo amiket meg az Ausztralok lottek ki. Amugy Indoneziaba is eljutott a Masodik Vilaghaboru mivel Ausztralia es Japan kozott van. A ket orszag kozotti haboru nagyresze Indoneziaban zajlott le.
Halmahera szigeten nem toltottem el sok idot, tulajdonkeppen a mellete fekvo Morotai sziget volt ami igazan erdekelt.
Mivel csak reggel volt hajo Morotaira igy Tobelo varosban szaltam meg ahol annyi duriant ettem, h 3 napig budos volt tole a szam.
Setalgatok tobelo utcain mire odajon hozzam egy ojekes (scooter “taxi”) es valami iszonyatosan furcs nyelven kezd el beszelni. Par merc utan kiderul,h ez a nyelv angoll lenne. Nem izgattam nagyon magam, mentem is tovabb es mire a motel erek eszrevettem,h a pali kovetett. Na mondom kiulok a motel elotti padocskara, lassam,h mit csinal. Oda jon,leul mellem es probalna nehezkesen komounikalni. Na mondom ugy sincs mit csinaljak, hat akkor beszejunk tati. Meg volt a bemutatkozas, az o nevere nem emlekszem de az enyem Jack Daniels volt. A nagy poenom nem ugrot be a csavonak igy vegig Mr. Deniels-nek hivott. Szamomra nagyon ugy tunt, h valoszinuleg vmi vicces ausztralok megtanitottak angolul beszelni. Erre a kovetkeztetesre abbol jutottam, h elmeselte nekem, h az o mutherfuckerja holland es az o fatherfuckerja meg amcsi. Es rakerdet h honan van az en motherfuckerom, erre csak anyit tudtam mondani,h te  egy jo munkas assfuckernek vagy.



Kilott Japan WWII hajo


Kompos srac

Es a komp.